making reagular2cooking regular2lovingliving regular2new reader3

Thursday, May 15, 2014

Spring knit


It’s time for a cheerful spring knit. This time I have chosen a wool & cotton yarn from my stash. I am still working on my stash reduction. Longing to buy new yarn in spring colours, but doing with what I have. Once more, I turn to the Danish designer Samsøe.



I love her clean and simple knitting designs.The wave jacket is a perfect left over yarn project. And also a good stash buster since the main colour recalls for 200-250g depending on the size. I’m left with less knitting time but with a few knit minutes here and a few knit minutes there it will be done.

In case you are wondering, the fall coat and I have taken a little break. Has that happened to you? That you are almost reaching the finishing line and the air goes out of you? I mean, we are talking about perhaps an hours’ worth of knitting and I would be done… Ready to indulge in warm wool. Instead, there it is in the unfinished pile. Glaring at me. I’m just going to glare back. At least for now :-)

Hope you are having a nice week so far.

15 comments:

  1. Det er noe med at når temperaturen øker, og du vet at det er lenge til at du får brukt jakka, så daler motivasjonen litt for å bli ferdig, siden du ikke får brukt den før høsten igjen... Været kan ha endel å si der :)

    Og enig med deg om Holme Samsøe sine designer! De er superfine og klassiske. Jeg har en liten crush på hennes design til barn.

    ReplyDelete
  2. Det ser ut til å bli fint! Deilig med mange lillafarger, og med lys lilla er det jo vårlig hvis man tenker syriner ... :) Men jeg skjønner hva du mener. Og har hatt lyst til å strikke i vårgrønt lenge, men jeg har en plommefarget jakke å strikke på samt masse annet garn. Så, neste år kanskje? Sikkert like aktuelt da!

    Skjønner det med å miste piffen også, det skjer med meg stadig vekk ... Jeg lar det ligge til jeg får lyst til å begynne igjen. Bonusen da er jo at det går raskt og er motiverende!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hm, var visst trøtt og leste litt fort og gæli i morges, for jeg misforsto visst litt. Visst er det vårfarger! Blir spennende å se jakka, bølgemønsteret er så fint!

      Delete
  3. Så enig, så enig! Lene Holme Samsøe har maaange fine modeller!:)
    Blir spennende å se bølgejakken ferdig;) og høstjakken.....men skjønner godt at den hviler nå som det er vår i luften. Jeg har av alle ting startet på en jakke til meg selv i Nepal....;)
    Ønsker deg en fin 17.mai!:)

    ReplyDelete
  4. Oooh, I can't wait to see this new project! I didn't know that you could mix wool and cotton yarns -- good tip for my yarn leftovers. And haha -- yes, I've abandoned something near the end. And in the middle. It was the 10-year sweater. Luckily, I picked it back up, and I'm betting, given a little rest, you will too!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Actually this is a wool and cotton blend called "Duett" by the manufacturer “Sandnes Garn” Good for those who thinks wool itches. Be ware though, it shrinks like if it was pure wool.

      Delete
  5. Hey! Jeg vet hva du gjør:ring en venn!!! ;-) Ta med deg herligheten når du kommer neste helg, så skal jeg gjøre den ferdig for deg!!! Gleder meg til å se bølgeprosjektet :-)

    ReplyDelete
  6. No me ha quedado claro si lo que estás tejiendo es el jersei de abajo... pero si es así me encanta!!! Y los colores también!!

    PD: Si quieres que te compre alguna tela de Nunoya y la guarde hasta el verano solo tienes que decirlo!!

    ReplyDelete
  7. FLotte farger! Den jakka er bare nydelig! Gleder meg til å se den ferdig :D

    ReplyDelete
  8. Flotte farger du strikker, kjekt å bli kvitt litt fra lageret! Jeg har også pause fra flere strikketøy... 4 gensere er jeg kommet 1/3 på og et vottepar som mangler tomler siden februar...en dag sier jeg, EN dag... Gleder meg til å se både høstjakken og bølgejakken ferdig ;)
    Det er ferdig pyntet og dessert er laget, jeg er klar for rolig feiring i morgen:)

    Ønsker deg en strålende 17. Mai!

    ReplyDelete
  9. Pues sí, a veces he dejado algo a punto de acabarlo. Normalmente es porque no me termina de convencer y tengo que darle un tiempo de reflexión para luego retomarlo / rehacerlo / deshacerlo... Cada cosa tiene su tiempo y su proceso, ¿no?

    ReplyDelete
  10. I love the colours you're using! They are some of my favourites.

    ReplyDelete
  11. We all need a break, sometimes... Beautiful new spring colors!

    ReplyDelete
  12. Jeg har også pause fra en jakke jeg strikker til meg selv, og jeg har gledet meg SÅNN til å få den ferdig i ukevis, men nå, en knappestolpe unna målstreken har motivasjonen svikta helt. Blir vel ferdig en gang! Så fine farger :) Gleder meg til å se resultatet!

    ReplyDelete
  13. Jeg har også tatt en pause fra høstjakken jeg strikker på (og startet på en ennå tykkere en..) Spent på å se jakken du strikker på, er mye fint i de heftene :)

    ReplyDelete

Thank you for letting me know you were here!